A boldogság ott van előttünk, előtted is, most is. Sokszor nem vesszük észre, mert túl elfoglaltak vagyunk.

Sonja Lyubomirski pszichológiai kutatásai igazolják, hogy boldogságunk  40%-a saját ellenőrzésünk alatt áll, 50%-át genetikai háttér befolyásolja, és csak 10%-ban befolyásolják a külső körülmények. Van ráhatásunk, megvalósíthatjuk a hosszantartó boldogságunkat. Ami saját ellenőrzésünk alatt áll,  valójában bennünk van. Gyakorlással felszínre hozhatjuk, tudatosíthatjuk.

Seneca a Boldogságra születtél című könyvében a következőeket írja : „…Azt kérdezed, drága barátom, hol találod a boldogságot?  Azt válaszolom: a gondolataidban – te tartod jónak a jót és rossznak a rosszat. ……..te magad vagy az a hely, ahol a bánat, vagy a boldogság megszületik. Te adsz otthont örömnek  és szomorúságnak. …………Miért csapnád be magad egy kis látszatboldogsággal? –Ha külső szerekhez nyúlsz, sosem fogsz meggyógyulni. A rossz sohasem kívülről jön, te táplálod éltető erővel. Ellenszerét is magadban keresd, hiszen mindaz, ami valóban értékes, és hasznára válik az embernek, kívülről nem látható. Láttál valaha is egyetlen erényt az utcán sétálni? Mégis ismered őket, ha másképp nem, hallomásból: nagylelkűség, jellemszilárdság, bölcs belátás, előrelátás, együttérzés, lelki nyugalom – vajon melyik kirakatban mutogatják őket, hogy ki arra jár, kedve szerint válogasson közülük, és ami tetszik, azt meg is vegye?”

Mindezek gondolatok mentén szeretnék megosztani veled huszonnyolc egyszerű gyakorlatot, amelyek segíthetnek a mindennapi öröm és boldogság megélésében:
1.    Felébredéskor, mielőtt kiszállnál az ágyból gondold át előre a napodat és képzeld el a pozitív kimeneteleket és  tapasztalatokat
2.    Ágyazz meg és érezz hálát a kényelmes alvó helyért
3.    Amikor zuhanyzol, két percig csak élvezd a forró vizet, ahogy végigfolyik a testeden
4.    Nézz a szemébe a párodnak/gyerekednek és mondd el nekik milyen fontosak ők neked
5.    Sétálj naponta 10 percet és szívd magadba a természet friss levegőjét. Élvezd a pillanatot és fedezd fel a téged körülvevő természet csodáit
6.    Hallgass zenét, amely örömet ad neked
7.    Sétáld körbe a házad/lakásod és örülj mindannak, amid van. Valószínűleg sokkal több mindened van, mint amire emlékszel
8.    Vegyél virágot a házadba/lakásodba vagy az irodai asztalodra
9.    Hívd meg barátaidat ebédre és tudj meg róluk többet, mi az ami örömet szerez nekik
10.    Olvass olyan könyvet,  amely inspirál
11.    Egy napot szentelj arra, amikor visszatartasz minden kritikát és felemelő, kedves megjegyzésekkel illetsz másokat
12.    Amikor valaki feldühít, állj meg egy pillanatra és figyeld meg az érzéseidet, fedezd fel az érzelmeid okát önmagadban ahelyett, hogy a másikat hibáztatnád
13.    Este menj ki a szabadba és nézd a csillagokat
14.    Vedd számba mindazokat az embereket, akik az eddigi életed során törődéssel fordultak feléd és éld át a hálát mindezért
15.    Nézz meg vicces filmeket a barátaiddal
16.    Játékként megélve kapd el azokat a pillanatokat, amikor a negatív gondolatid ciklusába lépsz és tudatosan fordítsd át azt pozitív gondolatokká
17.    Írj le 5 olyan dolgot, amelyet szeretsz önmagadon. Folytasd naponta a listát
18.    Írj le 5 olyan dolgot, amiért hálás vagy. Folytasd naponta a listát
19.    Válassz ki két elvégzendő feladatot egy nap és azokat gondosan végezd el
20.    Éld újra át gondolatban a legboldogabb pillanataidat mielőtt elalszol
21.    Kelj fel napfelkelte előtt és élvezd a körülvevő csendet, napfelkeltét
22.    Táncolj egy lassú táncot azzal akit szeretsz. Még akkor is, ha már huszonöt éve házasok vagytok
23.    Naponta legalább egyszer öleld azt át, akit szeretsz vagy kedvelsz, legyenek azok a gyerekeid, társad, barátod, barátnőd, rokonod, ismerősöd
24.    Játssz önfeledten naponta 20 percet gyerekeiddel
25.    Hívd fel a szüleidet és mondd el nekik, hogy ők csodálatos szülők
26.    Válaszd ki azokat a hasznos holmikat, amire már nincs szükséged és add tovább azoknak akiknek ez segíthet
27.    Mutatkozz be egy ismeretlen résztvevőnek egy megbeszélésen vagy szociális eseményen és beszélgetéssel nyiss lehetőséget új barátságra
28.    Válassz ki egy napot, amikor kikapcsolod a tévét és a számítógépet, amikor főzöl, olvasol, zenét hallgatsz, varrsz, barkácsolsz, vagy bármilyen kreatív munkát végzel amelyben örömödet leled

Ha neked van még további egyszerű gyakorlatod, amit megosztanál másokkal, küld el az braunkati05@gmail.com e-mail címre és azt hozzátesszük a listához. Köszönjük!

Ha segítséggel könnyebben formálnád át a mindennapi életed a több öröm és boldogság megélése felé, kipróbálhatod mit adhat neked az életvezetési tanácsadás. Csak annyit kell tenned, hogy a Kapcsolat menüpontban bejelentkezel egy félórás ingyenes konzultációra.